Creatief zijn kun je leren!

Bij creatief zijn denk ik nogal gauw aan knippen, plakken, schilderen en tekenen. Wat nou als je geen van alle echt kunt? Maak je geen zorgen, creatief zijn is namelijk veel meer dan dat en je kunt het ook leren!
Daar ging ik dan, vol goede moed stapte ik in de auto opweg naar de creatieve 2-daagse training..

Behangrolvisualisatie, startvraagformulering, purge, brainwriten, windtunnel. We werden deze 2 dagen overspoeld met dit soort termen en dat allemaal om ons creatieve brein te prikkelen, de rechterhelft laten we maar zeggen. Zorg ervoor dat je zoveel mogelijk ideeën verzameld onder het motto :”niets is gek” dus denkt vooral out of the box. Pas in een later stadium ga je de beste ideeen eruit pikken en hieruit, in ons geval, een concept mee ontwikkelen.

Vol goede informatie en ideeën ging ik weer naar huis, een stuk creatiever dan ervoor, dat dacht ik tenminste. Of zat er diep in mij toch een creatief deel? Ach, wat maakt het uit? Creatief zijn kun je leren!

